Header Ads

B Sınıfı Ehliyet Minibüs Kullanabilir mi ?

d

2017 yılında değişen yeni ehliyet sınıfları ile trafik düzenine yeni uygulamalar girmiştir. Bunlardan biri de minibüslerin kullanımı ile ilgilidir.Minibüs tanımı araç cinsi olarak “M2” olarak geçmekte olup Karayolları Trafik Yönetmeliği Madde 3’te Minibüs tanımı

“M2 Sınıfı: Yolcu taşımasında kullanılan, sürücü dahil 9’dan fazla oturma yeri olan ve azami ağırlığı 5 tonu aşmayan motorlu araçtır.” Şeklinde yapılmıştır. 

Diğer tanımı ise Sürücüsü dahil oturma yeri on yediyi (16+1) aşmayan otobüslere minibüs denir.

Bu yeni ehliyet düzenlemesi ile 16+1 koltuk sahibi araçlar (9 ila 17 koltuk arası araçlar minibüs olarak tanımlanmıştır) yani minibüsleri kullanmak için en az 21 yaşında olunmalı ve D1 sınıfı ehliyet alınmalıdır. Ancak 2016 ve öncesi alınan eski tip “B” sınıfı yani otomobil ehliyeti ile minibüs ve kamyonet (N1 sınıfı) kullanılabilmektedir.

Bu yeni kural yeni tip ehliyetler için geçerlidir. Yani 2017 yılı ve sonrası alınan ehliyetler içindir. Peki D1 sınıfı ehliyet almak için ne şartlar gereklidir derseniz yine

Karayolları trafik yönetmeliği Madde 75’e göre artık
“D1 sınıfı sürücü belgesi minibüs kullanacaklara verilir.”

Karayolları trafik yönetmeliği Madde 76’e göre ise
“C, CE, D1 ve D1E sınıfı sürücü belgesi alacakların 21,yaşında olmaları ve deneyim bakımından 2) C1, C, D1 ve D sınıfı sürücü belgesi alacakların en az B sınıfı belgesi sahibi olmaları gerekmektedir.”
Yeni tip ehliyetlerde durum böyle iken yeni sistem öncesi alınan “B” sınıfı ehliyetler için herhangi bir değişiklik bulunmamaktadır. Yani 2016 yılı ve öncesinde alınan “B” sınıfı ehliyetler minibüs sürebilmektedir.
B Sınıfı Ehliyet Minibüs Kullanabilir mi sorunuzun cevabı kısaca 2017 yılı ve sonrası için “hayır” iken yeni sistem ehliyet sınıfları öncesi yani 2016 yılı ve öncesinde alınan ehliyetler için “evet”tir.

Bu düzenlemenin aksi durumlarda yetersiz ehliyet ile minibüs kullanan sürücüler Karayolları Trafik Kanununa göre cezai işleme tabi tutulmaktadır. Aracınızın minibüs olup olmadığından emin olmak için ruhsatta araç cinsi bölümüne baktığınızda araç sınıfı " M2 " yazıyorsa aracınız minibüstür.

165 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. minibüs tanımı 16+1 yani sürücü dahil 17 kişilik 5 tonu aşmayan araçlardır. Yani toplam 17 koltuklu aracı kullanabilir eski B sınıfı ehliyet sahibi.
      Emin olmak için araç ruhsatındaki araç cinsi yerine bakın M2 yazıyorsa minibüstür kullanabilir

      Sil
    2. Hocam Ben B Sınıfı Ehliyet Aldim Arabam Ford Transit 14+1 Koltuklu Ruksata Araba Cinsi M2 Yani B Sınıfıyla Kulana Bilirmiyim Yoksa Kulanamazmıyım.Cvp Versen Sevinirim

      Sil
    3. b sınıfı ehliyeti ne zaman aldınız o çok önemli
      2016 yılı öncesi b sınıfı ise m2 sınıfı aracı yani minibüs kullanabilirsiniz ki bu sizin aracınız oluyor.
      Eğer 2016 yılı sonrası ise b sınıfı ehliyet söylediğiniz aracı kullanmaz d1 sınıfı ehliyet gerekmektedir.

      Sil
    4. Bende 2015 b+a2 ehliyet var minibüs kullanıyorum trafik bana ehliyet yetersizliğinden ceza yazdı sizce doğru mu b ehliyet minibüs kullanamaz mı

      Sil
    5. Merhaba ehliyeti 2017 de aldım aracım 9+1 transporter minibüs hususi geçiyor b ehliyeti hususi geçenleri kapsıyormu

      Sil
    6. 2011 b ehliyetim var 16+1 kullanabilirmiyim

      Sil
    7. 2011 b ehliyetim var 16+1 kullanabilirmiyim

      Sil
  2. Benim ehliyetim b sinifi. Alali 4 ay oldu. Bizde mercedes vito var 9+1. Onu kullanabiliyormuyum. Ve cezasi varmi varsa da cezasi nekadar beni bilgilendirirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef kullanamazsınız d1 sınıfı ehliyet gereklidir
      Cezası ktk 39/2 maddesi olup 1002 TL dir

      Sil
    2. Benim arabam 6 kişilik kamyonet geçen bir minibüs transit benim b sınıfı ehliyetim var kullanabilirmiyim

      Sil
    3. sürebilirsiniz araç cinsi ruhsatta N1 yada M2 yazıyorsa sürenilirsiniz ki sizinki sanırım N1 yazıyor sorun yok yani

      Sil
    4. 12+1 hususi minübüs sürebilir miyim B sınıfı ehliyeti

      Sil
    5. 12+1 hususi münübüs sürebilir miyim B sınıf ehliyetle 2019 da aldım

      Sil
    6. Trafik Doktoru11 Aralık 2019 20:34

      Ehliyette d1 yazmıyorsa ki anladığım kadarıyla yazmıyor bu durumda kullanamazsınız

      Sil
    7. Surucu kurslari minibusleri hususi sekilde isli ise ruhsatta diyor bir ceza i islem yapamazlar diyolar. Insanlara eski tip bilgiler vermeyin vito sahibiyim bende 9+1 ama hususi yazdigi icin kullaniyorum kac kez cevirmede durdum ceza yemedim

      Sil
  3. 02.01.2018 de aldım ehliyetimi 2 yıl sonra staj erlik bitip minübüs kullana bilecegimi söyledi polis doğrumu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eksik bilgi almışsın 2 sene sonra stajyer bitince değil sanırım yaşın dolunca yani 21 olunca demek istemiş olabilir yada yaş tutuyordur d1 eğleyeti için gerekli olan önce b sınıfı ehliyet yereklidir şartı stajer süresi sonunda bitmiş olacaktır. hocam eğer şu an ehliyetinde bak D1 ibaresi yoksa minibüs kullanamazsın.

      Yaşın 21 olduğunda yada süre bittiğinde d1 ehliyeti almak için başvuruda bulunmalısınız

      Sil
  4. Benim b e hliyetim 2014 tarihli ve Su an 16+1 kulanabilirmiyim. Yoksa buyutmemmi gerekir bilgi için şimdiden tsk ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2016 yılı öncesi alınan b sınıfı ehliyet yani sizin ehliyet 16+1 koltuklu minibüs M2 sınıfı aracı kullanabilir yani kullanabilirsiniz

      Sil
  5. 2004 de B sınıfo ehliyetim var kamyonet le kac ton yuk taşıya bilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru5 Aralık 2019 12:44

      Yük taşıma için tonaj ehliyet ile alakalı değildir. Araç ruhsatında istahap haddi kısmına bakın oradaki yük kapasitesi kadar araçla ağırlık taşıyabilirsiniz

      Sil
  6. 20.12.2019 tarihinde b sınıfı ehliyetimi aldım. Yaşım 25. Minibüs kullanabilmem için şartlar nelerdir. Yardımınız için şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru10 Ocak 2020 20:20

      Karayolları trafik yönetmeliği Madde 76’e göre ise
      “C, CE, D1 ve D1E sınıfı sürücü belgesi alacakların 21,yaşında olmaları ve deneyim bakımından 2) C1, C, D1 ve D sınıfı sürücü belgesi alacakların en az B sınıfı belgesi sahibi olmaları gerekmektedir.”
      Sürücü kursuna başvuru yapın

      Sil
  7. Yeniye göre 2016 ve öncesi alınan B sınıfı ehliyet niye A1 A2 A sınıflarından birini kapsamıyor B1 ve M sınıfı olan ehliyeti kapsıyor bu konuda bana bilgi verir misiniz lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çünkü motosiklet ehliyeti ayrı bir bilgi gerektiriyor ondan

      Sil
  8. Yeniye göre 2016 ve öncesi alınan B sınıfı ehliyet niye A1 A2 A sınıflarından birini kapsamıyor da B1 ve M sınıfı olan ehliyeti kapsıyor bu konuda bana bilgi verir misiniz yahu biriniz cevap versin lütfen

    YanıtlaSil
  9. Yani 2016 öncesi ve sonrası alınan B sınıfı ehliyet niye B1 ve M sınıfı ehliyeti kapsıyor Allah Rızası İçin cevap verin lütfen

    YanıtlaSil
  10. Yani 2016 öncesi ve sonrası alınan B sınıfı ehliyet niye B1 ve M sınıfı ehliyeti kapsıyor Allah Rızası İçin cevap verin lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru10 Ocak 2020 20:11

      Hocam bunun bir sebebi yok kanun koyucu bu şekilde belirlemiş sizin ehliyet ne sınıfı? Öğrenmek istediğiniz tam olarak nedir?

      Sil
  11. Hocam ehliyetim yok ama bu yıl kesinlikle alacağım ya ben şunu demek istedim 2016 öncesi ve sonrası alınan B sınıfı ehliyet niye B1 ve M sınıfını kapsıyor eski A1 ve A2 sınıfı yeniye göre hangi sınıf eskiden B sınıfı ehliyet Mopet ve Atv falan kullanamıyordu ama yeni kanuna göre öncesi ve sonrası alınan B sınıfı ehliyet niye B1 ve M sınıfını kapsıyor hem bu iki sınıf motor grubuna girmiyor mu niye bu ikisini kapsıyor bu konu hakkında sizden bilgi almak istiyorum hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru14 Ocak 2020 13:30

      1. Sorunuz yani eski b niye b1 ve m kullanıyor derseniz yeni düzenleme ile eklenen bir yenilik oldu sene farkına bakılmaksızın eski b ehliyet artık atv ve 50cc altı motosikletler kullanabiliyor kanun bu şekilde belirlemiş.
      Eski a1vea2 artık a,a1,a2 sınıfı ehliyete dönüştü

      Yani kanun artık açıkça diyorki ufak 50 cc motosiklet ki motorbisiklet olarak geçer hatta zorunlu sigorta yoktur bu araçlarda istesenizde yaptıramazsınız ve atv cinsi motor sürmek özel uzmanlık gerektirmez otomobil sürücüleri de kullanabilir

      Sil
  12. Merhaba yaşım 18 G sınıfı Forklift ehliyeti aldım bu sefer B sınıfı ehliyet alacağım acaba bu sefer B alırken yazılı sınavına girmeme gerek var mı yoksa sadece direksiyon sınavına girmem yeterli mi hangisine girmem gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru14 Ocak 2020 14:26

      Motorlu taşıt sürücüleri kursu yönetmeliği aynen aktarıyorum hocam md 58
      58-Sürücü belgesi sahibi olanlardan, diğer bir sınıfın motorlu taşıt sürücü sertifikasını almak isteyenlerin kurs süreleri: yönetmelikte size göre 14 saat

      Sorunuzun cevabı 3. Maddede 2017 de değişmiş ve mtsk yani sürücü kursu tarafından izin verilen adaylar direksiyon sınavı sonucunda sertifika alır diyor yani yazılı sınav yok sizin için

      Sil
  13. Yaşım 18 G sınıfı Forklift ehliyeti yeni aldım bu sefer B sınıfı ehliyet alacağım ama B sınıfı ehliyet alırken benim yazılı sınavına girmeme gerek var mı yok mu siz bunu söyleyin yeter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrar sormuşsunuz net sölim yazılı sınav yok sadece teorik

      Sil
  14. Yaşım 18 ben 2 ay önce G sınıfı Forklift ehliyeti yeni aldım bu sefer B sınıfı ehliyet alacağım ama benim B sınıfı ehliyet için yazılı sınavına girmeme gerek var mı yok mu bende G sınıfı Forklift ehliyeti olduğu için B sınıfı ehliyet alırken hangi sınava girmem gerekiyor yani yazılı sınavına girmeme gerek var mı yok mu siz sadece bunu söyleyin yeter hocam :)

    YanıtlaSil
  15. Yaşım 18 ben yaklaşık 2 ay önce G sınıfı Forklift ehliyeti yeni aldım bu sefer B sınıfı ehliyet alacağım ama benim B sınıfı ehliyet için yazılı sınavına girmeme gerek var mı yok mu bende G sınıfı Forklift ehliyeti olduğu için ben B sınıfı ehliyet alırsam hangi sınava girmem gerekiyor yani yazılı sınavına girmeme gerek var mı yoksa sadece direksiyon sınavına mı gireceğim B sınıfı ehliyet alacağım zaman hangi sınava girmem gerekiyor siz sadece bunu söyleyin yeter hocam :)

    YanıtlaSil
  16. Yani 2 ay önce almış olduğum G sınıfı forklift ehliyeti olduğu için B sınıfı ehliyet alırken yazılı sınavına girmeyip sadece direksiyon sınavına mı girmem gerekiyor

    YanıtlaSil
  17. Ben Ehliyeti alalı 1 ay oldu 12+1 hususi minibüsüm var B sınıfı ehliyetle kullanabiliyorum çevirmeden falan sıkıntı olmuyor ama ticariyi kullanırsak ne olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru26 Ocak 2020 14:27

      1 ay önce aldığınız ehliyet nedir sınıfları yazarmisiniz bunu belirtmeden bisi diyemem ticari için ayrı konular var siz ehliyet sınıflarını söyleyin yardımcı olayım

      Sil
  18. G sınıfı ehliyet sınavında kaç soru var ve G sınıfı ehliyet sorunun puanı kaç puandır öğrenebilir miyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sürücü kursu sınav sistemi ile ilgili bilgim yok maalesef kurslara danışabilirsiniz

      Sil
    2. Yeni d ehliyele kamyon surulebilirmi

      Sil
  19. B sınıfı ehliyetleri 16+1 minibüs araçları kullanabilir yalnız (S)(M) plakalı araçları kullanamaz hususi araçları kullanabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. niye yalnış bilgi veriyorsunuz eski b sınıfı ehliyet yani 2016 yılı öncesi ehliyet s ve m plaka ticari araç kullanır bunda bir engel yok sadece gerekli belgeler ve src belgesi olmak zorunda ehliyetin yanısıra
      Ticari araç kullanmak için ayrı bir ehliyet sınıfına gerek yoktur

      Sil
  20. öncelikle ıyı akşamlar 95 yılında aldığım ehlıyetle otomobıl ruhsatlı munubüs ve munubus ruhsatlı olan munubüsleri kullanabılırmıyım bıde araçla akraba eş dost tasımak için başka belge gerekirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru9 Şubat 2020 20:39

      Hocam bu biraz komplike bir konu ehliyetiniz ile minibüs kullanabilirsiniz onda sorun yok ancak yolcu taşıma konusunda ücretsiz taşıma olması gerek yani soyisimler aynı olursa sizi kontrol edene durumu doğrulayabilirsiniz

      Sil
  21. Hocam iyi günler, 1964 doğumluyum, c tipi ehliyeti 1980 yılında aldım, peuguat 18+1 M2 tipi minibüsü kullanabilirmiyim. cevaplarsanız sevinirim. selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm 2016 3 ayda b sınıfı ehliyet aldım şimdi Ford transit aldım yük için kullanıcam şehirler arası eşya taşıyacam src 3 te var ehliyetim yeterlimi

      Sil
  22. 9+1 hususi minibusum var 2016 sonrasi ehliyetim kullanabilirmiyim

    YanıtlaSil
  23. Bendede B 11+1 hyundai starex var durdurdu polis süremezsin dedi d1 lazım dedi 1228₺ elime verdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendede öyle oldu 04.04.2020 aldığım ehliyetle 12+1 maksi kullandım geçen bana ve aracıma 3bin yazdılar

      Sil
    2. D1 sınıfı ehliyete yükseltin minibüs sürmek için

      Sil

  24. Yeni aldığım ehliyeti b sınıfı 14+1 kulana bilir miyim

    YanıtlaSil
  25. 2020 b sınıfı ehliyet aldım kaç kısık minübus kullanabilirim

    YanıtlaSil
  26. ESKI EHLIYETI DEGISTIRMEK IÇIN SAĞLIK OCAGINA GITTIM. YENI GELDI TOY BAYAN DOKTOR . KICIK GITTIKLERINE HASTANEYE GONDERDI BENI PISIKYATRI GÖZ KULAK ÜÇ POLIKINLIGE MUAYENE PISIKYATRI SEN SAKINLESTIRUCI ILAC KULLANMISSIN. TICARI ARAÇ RESMI ARAÇ KULLANAMAZSIN RAPORU VERDI .BIR SAĞLIK OCAGINDAKI GENÇ DOKTOR ASABI DIKTATOR INSANLAR BANA UYUM SAGLAYACAK DIYE FERMAN OKUYOR ISMI SAMSUN 33 SAĞLIK OCAGI DR FEYZA PARLAK KAPAKCIOGLU ÇOK DIKLENIYOR HASTALARA BUNUN BURDAN GITMESILAZIM VEYA PISIKYATRIDE TEDAVU GORMESI LAZIM. TICARETIME BITIRDI BU DOKYOR TICARI KULLANAMAZSIN VERDIRDI ARAŞTIRMAYA.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba hocam b sinifi ehliyet 2018 yilinda aldim 14+1 kullanabulirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru2 Mart 2021 20:57

      D1 yoksa ehliyette kullanamazsınız ki büyük ihtimalle yok sizde

      Sil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. Hocam 16.12.2016 b ehliyet aldım 5 yılı doldurduğu zaman src2 mevcut ise 16+1 minibüs sürebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru2 Mart 2021 20:56

      5 yıl dolunca src farklı bir konu ehliyetin yenilenmesi d1 sınıfı ehliyetin eklenmesi gerek src bunla alakalı değil

      Sil
  30. Ben 2018 ehliyetliyim. Arcaç carevelle 9+1. Kaç defa çevirmeye girdim sistem üstünden ehliyetle plakayı girdiler. Yeşil tik yandı.Ceza yemedim. Zannedersem araç hususi diye. Sirkecide polis çevirdi geçen gün. D1 ehliyet lazım dedi. Dedim sisteme girerseniz sistem onay veriyo. Baktı baktı tamam gidebilirsin dedi. Boşa ceza yemeyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. B ehliyete trafik durdurduğunda ceza mı yazmak istiyor bende yen i b ehliyeti aldım 9+1 caravelle bizde yeni aldık eğer öyle bişey olursa çevremde ne diyecez araç ruhsatta hususi geçiyor sisteme bakın mı diyecez bilgi verebilirmisin şimdiden teşekkürler

      Sil
    2. Çevirme de olacaktı

      Sil
    3. hususi ve ticari olma ile alakalı bir durum yok yalnız Minibüs sürmek için D1 sınıfı ehliyet gerekli

      Sil
  31. Hocam Hayırlı akşamlar öncelik le benim 2019 da aldım B sınıf ehliyeti ile 4 tekerli 13+1 ford tıransit olan münübüs leri kulana billir miyim bi sıkıntı olur mu yani 6 teker olandan bahset miyorum 4 tekerli ford tıransit 13+1 olanı kulansam bi sıkıntı olur mu acaba şimdiden tşk ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kullanabilirsiniz kazasız keyifli sürüşler dilerim

      Sil
    2. Hocam 2015 b sınıfı d 1 de var 16 artı bir munibüs kullanabilirmiyim

      Sil
  32. B sınıfı ehliyetimi 2015 yılında aldım.Kullanabileceğim minibüs türlerini bilgi verir misiniz 19 + 1 kullanabilir miyim?Alakanız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 19+1 bildiğim kadarıyla minibüs olmaz otobüs olur ve mevcut ehliyetinizle kullanamazsınız bindiğiniz aracın ruhsatına bakın m2 sınıfı ise kullanabilirsiniz

      Sil
  33. merhabalar 2000 yılında E sınıfı ehliyet aldım 2016 da yeni tip ehliyetle geğiştirdim şu an 14+1 minibüs sürmekteyim
    yeni tip ehliyetimde
    d1 bölümü 02.2.2021 tarihinde bitti
    b bölümü 02.2.2026 tarihine kadar
    benim ehliyeti revize etmeme gerek varmı yoksa
    B sınıfı ile sürebilirmiyim
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehliyet süresi kesindir hocam yeniletmeniz lazım K.T.K. 39/3 maddesine istinaden ceza yersiniz

      Sil
  34. cevp iletişim için
    resul.kara@e-mail.com.tr kullanırsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  35. Yeni d ehliyele kamyon surulebilirmi

    YanıtlaSil
  36. Bir yillik b sinifi ehliyetim var src 4 src 2 var psikoteknik var yas 25 bu sartlarda 9+1 yolcu tasiyabilirmiyim twsekkurlee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D1 ehliyetiniz olması gerek b sınıfı minibüs süremez 2020 yılında alınan ehliyet için src sadece ulaştırma bakanlığı cezaları ile alakalıdır ehliyet sınıfı yerine geçmez

      Sil

  37. Slm 2016 3 ayda b sınıfı ehliyet aldım şimdi Ford transit aldım yük için kullanıcam şehirler arası eşya taşıyacam src 3 te var ehliyetim yeterlimi

    Yanıtlayın lütfen

    YanıtlaSil
  38. Hususi bünübü 9 artı1 b ehliyet belgesi sürebilirmi

    YanıtlaSil
  39. Ben ehliyeti 2017 de aldım d1 de var minibüs süre bilirim diyilmi

    YanıtlaSil
  40. merhabalar 12+3 husussi minibüsüm var b sınıfı ehliyetimi 2011 yılında aldım 2 yıldır çevirmeye girmedim anladığım kadarıyla ehliyetim bu aracı kullanamaya yeterli lakin kafama takılan bunun için src ve pisikoteknik zorunlu mu ? cevaplarsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hususi kullanım yapıyorsanız hiçbirşeye gerek yok keyifli kazasız sürüşler

      Sil
  41. Ben 2017 de b sınıf ehliyet aldım
    Şimdi e1d ehliyeti alabiliyormuyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. C, CE, D1 ve D1E sınıfı sürücü belgesi alacakların 21,yaşında olmaları ve deneyim bakımından 2) C1, C, D1 ve D sınıfı sürücü belgesi alacakların en az B sınıfı belgesi sahibi olmaları gerekmektedir.” yaşınız tutuyorsa sürücü kursuna müracat edin

      Sil
  42. Merhabalar sayın hocam.. 2012 model mercedes viano aracim var, ülkeye girişleri kamyonet 5+1 olarak geçiyordu, turizm alaninda kullanbilmek için yönetmeliklere gore 9+1 olarak projelendirip dönüştürdüm.. yakın zamanda araç kiralama yapabilmek, rentacar olarak kullandırmak için otomobile dondürebilir miyiz diye araştırdım fabrikadan otomobil oaleka çıkmadığı için çevrilemiyormuş, aracımi bu minibüs haliyle benden başka yani araç sahibi olarak benden başka ehliyetini 2016 yılından önce almiş kişiler kullanabilir mi? Rentacar olayını geçtim. Sadece başka şoför kullanir mi onu öğrenmek istiyorum, kullanabilir diyen var kullanamaz araç bağlanır diyen var? Bir de yabancı ülkede misafir olan yabancı ehliyetli biri kullanıŕsa ne olur? Aracı minibüs olarak mi kalirsa daha kolay araç sahibinden başkası da kullanabilir, yoksa aracimi tekrar fabrika çıkışı 5+1 kamyonet ruhsatına değiştirirsem mi kullanbilirler? Bna detayli bilgi verebilir misiniz? Hiç bir şekilde aracimi otomobile projelendiremeyecek miyim? Bununla ilgili bir kanun bir yönetmelik var mı yakin zamanda çıkacak olan? Yardımcı olursaniz çok memnun olurum..Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bildiğim kadarıyla aracınız otomobile dönüşmez aracı kiralık olarak verecekseniz aracınız büyük ihtimalle ruhsatta araç sınıfı "M2" olarak geçiyor bu sebeple ehliyetinde D1 sınıfı yazan kişilere kiralarsanız sorun olmaz eğer eski ehliyete sahip kişi kiralayacaksa 2016 öncesi alınma "b" sınıfı ehliyet yeterli olur

      Yabancılarda ise bizim ehliyetlerin yenisinde olduğu gibi arkasında bullanabilecekleri araçların resimleri yer alır bu resimlerde minibüs var ise yabancı ehliyetli kişiler de ülkemizde minibüs kullanabilir

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim ellerinize sağlık...zaman ayırıp cevap verdiğiniz için..Saygılarımla

      Sil
  43. Merhaba 2011 b ehliyetim var hangi kamyonetleri kullanabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru17 Şubat 2022 13:23

      kamyonet cinsi tüm araçları kullanabilirsiniz

      Sil
  44. Merhaba 2011 b ehliyetim var hangi kamyonetleri kullanabilirim

    YanıtlaSil
  45. Merhaba ben ehliyetimi 2015 de aldim b sinifi ancak ehliyetimi yenilettigimde beni minibus kullanmaktan düsurmusler bu yuzden yetersiz ehliyetten ceza yedim bunu nasil duzeltebilirim acaba bunun göz muayenesi raporuyla bi ilgisi varmi ben grup 2 ve doktor 5 yilda bir muayene olmasi gerekir yazmis rapora

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım ehliyeti yeni yenilettiniz doktor raporu var ise nüfus müdürlüğü rapora istinaden d sınıfını eklememiş ehliyete ancak bunda bilgilendirilmeme sorunu var bu durum olduğunda bence nüfus bunu size bildirmesi gerekirdi sizin haberiniz yok ve sanırım cezai işlem uygulandığında öğrendiniz. Polis sisteme bakarak ceza yazdığı için eksik varsa kanunen cezada hata yok bu durumda mahkeme kararı olmadan bu ceza iptal olmaz bence önce nüfusa gidip d sınıfı neden eklenmemiş sorun resmi bir onay yada düzelme alın eğer bir hata varsa çünkü kanunen sizin kullanabilmeniz lazım normal şartlarda
      Tüm bunların sonunda iptal için Sulh Ceza Mahkemesine başvuru yapın geçmiş olsun

      Sil
  46. 1990 yılı C sınıfı ehliyetim mevcuttur kaç koltuklu minibüs kullanabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürücüsü dahil oturma yeri on yediyi (16+1) aşmayan otobüslere minibüs denir. Yani 17 kişilik araç ruhsatında M2 sınıfı yazan minibüs kullanabilirsiniz.

      Sil
  47. 7+1 Fiat scudo Aracını hangi ehliyet kullanıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. normal otomobil diye biliyorum bu aracı yani b ehliyet kullanır ancak ruhsat bilgilerinde araç cindi M2 sınıfı yazıyorsa D1 sınıfı ehliyette gerekir

      Sil
  48. Hocam benim ehliyet b sinifi arabam fort transit minibus aracim sahsi arac koltuk 10+1 kullanabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru9 Ekim 2021 11:53

      Ehliyeti hangi sene aldınız

      Sil
  49. Merhaba kanun 1 ocaktan itibaren devreye girecek diye yazıyor İnternet'e 1 ocağa kadar kullanamaz miyiz b sinifi ehliyetle minibüsü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru28 Kasım 2021 23:58

      Mevcut durum yürürlükte şu an 2017 sonrası b aldıysanız d1 yoksa kullanamazsınız

      Sil
    2. Benim 2020 b ehkiyetim var 9+1 4 teker Ford transit kulanabilirmiyim

      Sil
    3. Ehliyetiniz yeni tip olması gerek ön yüzünde D1 sınıfı yazıyorsa kullanabilirsiniz yaş bilgisi verilmemiş o yüzden yazıp yazmadığı konusunda emin değilim eğer D1 sınıfı yazmıyorsa aracınız minibüs yani kullanamazsınız. Minibüs kullanmanız için D1 sınıfı ehliyet gerekli

      Sil
  50. Merhaba 2017nin 5. Ayında ehliyetimi aldım transporter aracım var 9+1 şuanda kullana bilir miyim bundan 9 ay önce k2 belgesi yüzünden ceza yemiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. k2 belgesi ayrı bir olay taşıma kanununa girer yetersiz ehliyet cezası değildir diye tahmin ediyorum d1 sınıfı ehliyet varsa ehliyet sınıflarınız içinde kullanabilirsiniz transporter minibüs

      Sil
  51. Merhaba Yeni ehliyet aldım src 2 belgesi alırsam minibüs ve Vito yla yolcu taşımacılığı yapabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehliyetinde d1 sınıfı var mı hocam o önemli bu sınıf var ise ticari yolcu taşımacılığı yapabilirsin src ile

      Sil
  52. Hocam 17+1 hususi münibüs yazıyor ruhsatta ehliyetim 2005 yılından b sınıfı bu aracı kullanabilirmiyim...

    YanıtlaSil
  53. öncelikle merhaba,1998 tarihli otomobil ehliyet sahibiyim.ehliyetimi yeniledim ilerleyen yıllarda.minibüs ruhsatlı gerekli tüm evraklarımı hazırladıktan sonra bu ehliyetimle 9+1 ticari yolcu taşıma minibüs (VITO) kullanabilirmiyim yoksa ehliyetimi yenilemem mi gerekir ? (d1 geçerlilik süresi mart 2022) diğerleri 2027 .teşekkürler.

    YanıtlaSil
  54. Mrb Şu an yeni tip b ehliyeti aldım hususi 13+1 wosfogen volt sürebilirmiyim??Tşkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehliyet sınıfları içerisinde d1 sınıfı mevcut mu
      belirttiğiniz araç M2 sınıfı yani minibüs mü?

      Sil
  55. Yanıtlar
    1. ehliyet sınıfları içerisinde d1 sınıfı mevcut mu
      belirttiğiniz araç M2 sınıfı yani minibüs mü?

      Sil
  56. Hocam direk konuya gireyim b sınıfı ehliyetim var ve src2 src4 ve psikoteknik belgesi alacağım bu belgeleri alırsam 13+1 minibüs kullanabilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam src alman etkili değil src olmadan ticari arak kullanmak Karayolları Taşıma Kanunu kapsamında dır Trafik seni durdurduğunda ilk ehliyetine bakar önemli olan sen ehliyeti hangi yıl aldın yeni tip ehliyet mi eski ehliyet mi o önemli tarih bilgisi verirsen net bilgi verebilirim

      Sil
  57. D1 ehliyetimin süresi doldu 8+1 transporter surebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehliyetsiz sayılmıyorsunuz ama cezası var o yüzden süreyi yenileyip kullanın aksi takdirde yakalanırsanız KTK 39/3 maddesi gereği 739 TL ceza yersiniz

      Sil
  58. Merhaba, b sınıfı ehliyet ile ticari Volkswagen Caravelle (ticari,) kullanabilir miyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru12 Şubat 2022 21:41

      Ticarî kullanım için src gerekli eğer bu aracı sürerek para kazanacaksanız
      B sınıfı ehliyet 2017 öncesi ise minibüs kullanabilirsiniz ancak dediğim gibi ticari faaliyet var ise ayriyetten yani ehliyet artı src belgesi gerekir

      Sil
  59. merhaba 2007 b sınıfı ehliyetim mevcut 14+1 veya 16+1 işyerinde personel taşımak için minübüs kullanabilir miyim ? yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz her türlü minibüsü kullanabilirsiniz yani ruhsatta m2 sınıfını
      dediğiniz araçları da kullanabilirsiniz
      ancak yukarıda da dediğim gibi ticari amaçla yolcu taşımacılığı yapmak için ayrıca src gerekli yoksa minibüs araç sürmenizde sıkıntı yok ehliyetiniz uygun

      Sil
  60. Sayın trafik doktoru 2006 yılında aldığım ba2 monokuler ehliyetim var sol gözümle yazı okuyamama dışında her şeyi göre biliyorum bu konuda bana haksızlık yapıldığını düşünüyorum bu bir ikincisi ruhsatında otomobil geçen 9+1 veya 8+1 tarnsporter almayı düşünüyorum bir sakıncası varmı teşekkür ederim cevaplarsanız size minnettar kalırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru18 Nisan 2022 21:02

      Yeni ehliyete çevirdiğinizde normal b sınıfı veriyorsa sorun yok ama ticari araç kullanamazsınız yani faaliyet olarak ticari otomobil kullanılır
      Extra ekleyebileceğiniź bisi varmı detay verirseniz yardımcı olayım kısıtlama kodu var mı ehliyette?

      Sil
  61. Hocam 31 08 2016da ehliyet aldım 10+1mutsibisu aracım var d 1 gerekiyor diye 1850tl ceza yazıldı d1 gerekiyor mu yoksa bu tarihte aldığım için kullanılabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru18 Nisan 2022 20:58

      D1 gerekiyor hocam d1 yoksa ehliyetinizde işlem olur

      Sil
  62. Merhaba 2018 yılında b ehliyeti aldim şuan 9+1 wolswogen caravelle ticari araç kullanabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kullanamazsınız
      aracınız ruhsatta M2 olarak geçiyor diye biliyorum yani minibüs ehliyetinizde yeni tip olmalı ehliyetin sınıf bölümünde D1 sınıfı yazmıyor olmalı sizin D1 yazmıyorsa kullanamazsınız

      Sil
  63. 1991 yılında alınmış E sınıfı ehliyetim var(2016 da yeniledim yeni tip ehliyet).servis işine başlayacaktım süresi dolmuş.saglik ocağına gittim hastaneye sevk etti göz ve elimde olan sakatlıktan dolayı.goz olur dedi elimden kurula sevk etti.kurul ticari araç resmi araç süremez diye rapor verdi.Nufus müdürlüğü den gidip almadım fazla ücretli olduğu için.
    Bu haliyle 2016 yılı öncesi olduğu için 16+1 minibüs sürebilir miyim sağlık nedenlerinden dolayı başka iş yapamıyorum.kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anladığım kadarıyla D2 ehliyetin süresi doldu ve eğer eğliyet yenileme yaparsanız ticari araç süremez belgesi alacaksınız bu durumda cezai işlem olacak ticari minibüs kullanırsanız.
      Ehliyet yenilenmezse hangi belediyeye bağlı ticari araç süreceksiniz bilmiyorum ama belediyelerin nerdeyse tamamı süresi dolmamış ehliyet ve src yada ticari araç sürme ile ilgili uygunluk belgesi olmadan taşıt kartı yada söforlük onayı vermiyor bu yüzden ticari minibüs süremezsiniz gibime geliyor
      Ama ehliyeti yenilerseniz bile hususi minibüs kullanılabilir onda sorun yok sizin sıkıntı ticari minibüs kullanmada olur
      Rica ederiz .

      Sil
  64. 10 05 2016 geçerlilik başlangıç tarihli ehliyetim stajermi oluyor d1 sinifida var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır olmuyor zaten aday sürücülük 2 sene sürüyor ehliyetinizde sorun yok

      Sil
  65. Hocam aydinlatirmisiniz bizi

    YanıtlaSil
  66. 2016oncesi b ehliyet aldım 2027 de d1suresi bitiyor tekrar sınav mi sadece yenileme mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru13 Aralık 2022 08:51

      sadece yenileme sınav yok

      Sil
  67. Hocam benim ehliyetim 2016 9. Ay b sınıfı ben 14+1 kullanabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kullanabilirsiniz dediğinize göre ayrıca ehliyeti yenilediğinizde D1 sınıfı yüklenmiş olması gerekli

      Sil
  68. 1993 b sınıfı ehliyetim var 15 nisan 2023 10+1 öğrenci servisimle maddi hasarlı trafik kazası yaptım ehliyet arkasında d1 2021 dolmuş 1600 tl ceza kesildi yetersiz ehliyette 39/3 2016 öncesi münibüs kullanabiliyorsa bana kesilen ceza nedir
    Sigorta şirketi bunu mazeret gösterip ehliyetsiz konumuna sokup hasarı karşılamak istemiyor nasıl bi yol izlemelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru29 Haziran 2023 18:41

      Size yazılan ceza tamamen yanlış eğer dedikleriniz tam doğruysa KTK 39/3 yazılması gerekliydi yani sadece süre geçirmek oluyor bu ehliyetiniz yok manasına gelmez mahkemeye başvurun

      Sil
  69. Hocam merhaba. Benim b ehliyetin alınma tarihi 2016 3.ayda ehliyetimi aldığım günden beri hiç yeniletmedim ve ehliyeti 2016da alan kişilere ehliyeti yenilettiği takdirde d1 ekleneceğini söylemişsiniz, yeniletme süreci nasıl oluyor. Herkes d1 ehliyet almam gerektiğini söylüyor ayrıca ehliyeti yenilettiğim takdirde d1 kendiliğinden eklenecek diyende tek siz varsınız. Bunun en sağlıklı bilgisini nerden alabilirim. Teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru29 Haziran 2023 18:40

      Nüfus Müdürlüğünden ehliyetinizi yeniletin D1 eklenmesi gerek tarihler doğruysa sizin

      Sil
  70. Selamlar 2009da b sınıfı ehliyet aldım. Şimdi 16 artı 1 minibüs, almak istiyorum alırsam kullanabilecek miyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru10 Ekim 2023 12:25

      evet kullanabilirsiniz sıkıntı olmaz

      Sil
  71. Merhaba 2023 te b sınıfı ehliyet aldım 16+1 minibüs kullanır mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru9 Ocak 2024 11:47

      maalesef kullanamazsınız d1 sınıfına yükseltmeniz gerekir

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.