Header Ads

E Sınıfı Ehliyet İle TIR Kullanabilir mi E sınıfı Ehliyet Çekici Kullanır mı


E sınıfı olarak bilinen ehliyetler yeni sistem ile değişmiş ve artık E sınıfı ehliyet sınıfı sürücü belgeleri (28/4/1997 tarihinden sonra alınanlar) M, B1, B, C1, C, D1, D ve F sınıfı ehliyet olarak geçmektedir.
Halk arasında TIR olarak bilinen yani çekici araçlar, "D" sınıfı ehliyet  ile kullanılabilmektedir. 2016 yılında yapılan değişiklik ile artık çekici ehliyeti CE sınıfı ehliyet olmuştur.
Ancak kanunda da yeri olduğu gibi Karayolları Trafik Kanunu geçici madde 10'a göre göre
"E sınıfı sürücü belgeleri (28/4/1997 tarihinden önce alınanlar) M, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE ve F sınıfı sürücü belgesi kullanabilir"
Yani 28/4/1997 tarihinden önce verilmiş olan E sınıfı ehliyete sahip olanlar, TIR olarak bilinen, çekici sınıfı araçları yani yarı römork takılı büyük araçları kullanabilmektedirler.
Eğer 28/4/1997 tarihinden önce alınmış E sınıfı ehliyetiniz var ise çekici araçları kullanabilirsiniz.

301 yorum:

  1. 1997 b sınıf ehliyet vardı. 2007 e/a2 ehliyete çevirdim tır sürebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok maalesef süremezsiniz tır sürebilmeniz için yeni sistem CE sınıfı sürücü belgesi sahibi olmanız gerekmektedir

      Sil
    2. 2006 tarihli e sınıfı ehliyetim var tır kullanabilir miyim

      Sil
    3. 11 06 2007 E sınıf ehliyet aldım tir kullana bılıryım tesekkurler

      Sil
    4. Trafik Doktoru10 Ocak 2020 20:13

      Kullanamazsınız

      Sil
  2. 2002 b 2010 e tır otobüs
    kullanabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. otobüs kullanabilir ancak TIR yani çekici kullanamaz

      Sil
    2. 96 senesinde c sınıfı ehliyet aldım 2000 senesinde e sınıfı ehliyete çevirdim tır kullanabilirmiyim

      Sil
    3. maalesef kullanamazsınız

      Sil
  3. 2003 E sınıfı ehliyetim var 2005 de D sınıfına başvurdum kazandım evraklarım geldi fakat almadım 12 sene geçti sürücü kürsü da kapandı hakım kaybolmuşmudur nerden öğrenebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 10sene sonra dosyami surucu kursundan aldim ehliyetimide aldim dosyan oldu sure sikinti yok safe e saglik raporu hereki arti trafik harc parasi

      Sil
  4. Trafik Doktoru8 Eylül 2018 17:19

    Ehliyet sertifikasının geçerlilik süresi 2 yıldır yani sertifika alındıktan sonra 2 yıl içinde ehliyete donusmezse yanar
    Kısaca yeniden sürücü kursuna başvurun

    YanıtlaSil
  5. 2009da e sinifi ehliyet aldim simdik tir kullanabilmem icin hangi sinif ehliyete yazilmam gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni ehliyet sistemine göre C1E sınıfı ehliyet yeni TIR yani çekici ehliyeti konumundadır ve C1E sınıfı ehliyet sertifikası ve ehliyeti almanız gerekmektedir.

      Sil
  6. C ehliyetini kazandım sertefikam var ehliyet çıkartmadan e ehliyeti alabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru15 Eylül 2018 12:22

      Yeni nesil c sertifikası değil mi eski c sınıfı zaten 20 yıldır verilmiyor

      Sil
  7. 2002 e sınıf ehliyetim var tır kullanabirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru15 Eylül 2018 12:20

      Maalesef kullanamazsınız

      Sil
  8. e sınıfı var 2009 aldım hanig arba kulanmak tir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyük otobüsler dahil tüm otobüs minibüs otomobilleri kullanabilirsiniz

      Sil
    2. ayrıca kamyonları kullanabilirsiniz

      Sil
    3. 09/10/1997 E sınıfı otobüs kullanırmı

      Sil
  9. e sınıf var 2009 hangi araç kulmam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çekici (tır) sınıfı ve motosiklet türevi araçları kullanamazsınız

      Sil
  10. 2005 te E sınıfı ehliyetimi aldım römorklu minübüs kullanabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kullanamazsınız
      E sınıfı sürücü belgeleri (28/4/1997 tarihinden sonra alınanlar) M, B1, B, C1, C, D1, D ve F sınıfı sürücü belgesi, olarak değiştirilmekte olup romörklü otobüs surmek için DE sınıfı ehliyet gerekçektedir

      Sil
    2. Kamyonet arkası balya makinası var 2 tonluk. E sınıfı sürmez mi bu kamyonu veya kamyoneti

      Sil
    3. Trafik Doktoru8 Temmuz 2019 19:31

      Maalesef kullanamazsınız c1e sınıfı ehliyet gerekli

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. 1993 te c sinifi ehliyet aldim 1999 da e yaptim benim tir yani cekici kullanamiyor muyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kullanamazsınız çünkü eski c sınıfı ehliyet tır yani çekici sürmez e sınıfı da 1999 olduğundan kullanamazsınız

      Sil
    2. Ayni durumda benimde 1993 c sinifi 1999 e sinifi ehliyetim var. Bu magduriyet nasil duzelecek.

      Sil
  13. 08.06.1998 esınıfı ehliyet TIR kulanırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kullanamazsınız 28/4/1997 tarihinden önce alınan e sınıfı ehliyetler tır kullanabilir

      Sil
  14. 1998 B+A2eyliyetim vardi 2012 E aldim tir kulanabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru11 Ekim 2018 08:38

      Maalesef kullanamazsınız

      Sil
  15. E sınıfı ehliyetini 09/101997tarihinde aldım otobüs kullanabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru12 Ekim 2018 08:46

      E sınıfı ehliyet ile otobüs kullanabilirsiniz tarihi önemli değil sorun yok

      Sil
  16. 09 05 1997 tarihinde aldım e sınıfı ehliyet tir surermi

    YanıtlaSil
  17. Trafik Doktoru22 Ekim 2018 17:14

    Maalesef kullanamazsınız 1 ay 15 gunile kaçırmışsınız

    YanıtlaSil
  18. 21.5.1997 ehliyeti aldım 1 ay ile çekici kullanmayı kacırıyorum haksızlık bu kanunu çıkaran neden yılbaşından başlatmamış halen anlamış değilim.

    YanıtlaSil
  19. 1998 yılında E ehliyet aldım tır kullana bilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru12 Kasım 2018 20:10

      Maalesef kullanamazsınız

      Sil
  20. Ehliyet sınavlarının 1996 yılında kazandım sertifika almadan yurtdışı nasıl çıktım 10.1997 geldim e sinifiehliyetimi aldım ama tır kullanamıyorum sebebienedse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehliyet için sertifika tarihi o dönem önemli değildi ehliyetin basım tarihi baz alınıyordu bu sebepten kullanamamanız normal

      Sil
    2. O zaman siz diyorsunuz ki Üniversiteden mezun oldun diplomanı aldın 10 sene sonra diploman geçerli değil gibi bişe bu. 1995 yılında kazanmış olduğum e sınıfı ehliyeti sertifikasını almama rağmen ehliyete çevirmem 2014 senesini buldu ve tır kullanamıyorum bu saçma oğlu saçma kanununu yapana selamlar olsun. Bu bir hak yenmedir.

      Sil
    3. O zaman siz diyorsunuz ki Üniversiteden mezun oldun diplomanı aldın 10 sene sonra diploman geçerli değil gibi bişe bu. 1995 yılında kazanmış olduğum e sınıfı ehliyeti sertifikasını almama rağmen ehliyete çevirmem 2014 senesini buldu ve tır kullanamıyorum bu saçma oğlu saçma kanununu yapana selamlar olsun. Bu bir hak yenmedir.

      Sil
  21. 2016dan önce d ehliyet aldım otobüs kullanma yetkiniz varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer e sınıfı ehliyet yok ise sadece d sınıfı ehliyet otobüs süremez e+d olması gerekir

      Sil
  22. 2013 yılında E sınıfı ehliyet aldım tır yani çekici kullanmam için hangi sınıf ehliyet almam gerekiyor src 1 ve src 3 belgesi biskoteknik var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CE sınıfı sürücü belgesi belgesine yükseltmeniz gereklidir

      Sil
  23. 2002 b ve 2008 e sınıfı ehliyetim var hususi kamyönetle römork tek ve çift dingil römork çekebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kullanamazsınız BE sınıfı ehliyet gereklidir. Eski tip "e" sınıfı ehliyet yeni tipe dönüştürüldüğünde BE" sınıfı yeni ehliyete eklenmiyor

      Sil
  24. 14 2 1997 e ehliyet aldim tır romork kullaniyorum yeni nufuste deyistirdim tır romork kullanamaz gönderdi ne yapmam gerekiyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrar nüfus müdürlüğüne başvurun ve dosyanızın bizzat arşiv kayıtlarında bakılarak "e" sınıfı belgenizi alınma tarihini belirtin. Verdiğiniz bilgilere göre TIR kullanabilmeniz ve sürücü belgesinde yer alması gerekmektedir. Eksiklik varsa düzelecektir

      Sil
    2. aynı konuda çok sayıda soru gelince tekrar baktım karayolları trafik yönetmeğine baktım ve karayolları trafik yönetmeliği geçici madde 10'da açıkça 28.04.1997 tarihinden önce e sınıfı ehliyet alanlar tır ehliyetine dönüştürülür yazıyor

      Sil
    3. Benim e sınıfı ehliyetimde 02 04 1997 yazıyor ve veriliş tarihinde 29 04 1997 yazıyor bu tarihleri emniyet yazdı

      Sil
  25. 1993 te c ehliyeti aldım 2015 e ehliyetine çevirdim tır kulanabilirmiyim

    YanıtlaSil
  26. kullanabilirsiniz görünüyor ancak eğer emniyet sisteminde c sınıfı bilgisi düşmüşse sıkıntı olabilir. Emin olmak için ehliyetinizi yeni tip sürücü belgesi ile değiştirin ve işlem sırasında 1993 yılında almış olduğunuz ehliyeti belirtin çıkmaz ise dosyanızdan sertifikanıza baktırın

    YanıtlaSil
  27. 2000 yılında biz e sinifi ehliyet alirken tir ehliyeti diye aldik simdi çekici kullanimiyoruz 2006 yilinda cikan kanun geriye donuk isletiklri icin dava acarak deyisen oldumu

    YanıtlaSil
  28. 1997 de b sınıfı ehliyet aldım 2007 de e sınıfına geçiş yaptım yeni kanuna göre tir kulanabiliyomuyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru6 Ocak 2019 16:43

      Maalesef kullanamazsınız

      Sil
  29. C1E için (e sınıfı ehliyetim var) hangi süreçlerden geçmem gerekiyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru6 Ocak 2019 16:44

      Sürücü kurslarına başvuru yapıp sertifika almaniz gerekmektedir

      Sil
  30. e sınıfı ni c ye çevirmek için ücret nedir

    YanıtlaSil
  31. 89 yılında b sınıf ehliyet aldım 2000 yılında e ye geçtim tır kullanabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru12 Ocak 2019 22:57

      Maalesef kullanamazsınız

      Sil
  32. 2004 b sinifi aldim 2016 e sinifi aldim eski sistemde cekiciyi kullana biliyordum aldigimda sordum yenisinde sadece onn tarafini kullana biliyormuyum yada tir kullanmak icin ne yapmam gerek nekadar ucreti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru12 Ocak 2019 22:59

      Ücreti bilmiyorum ama sürücü kursu ile yeni CE sınıfı ehliyet almanız gerekmektedir.

      Sil
  33. 2014 d sınıfı ehliyet hangi araçları kullanır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru4 Şubat 2019 18:34

      Otobüs haricinde ki araçlar kullanılabilir
      Çekici yanı tir minibüs otomobil vs

      Sil
  34. 1996 yilinyı B sınıf 2001 yılında E sinifs ehliyet aldim cekici kullanabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru10 Şubat 2019 11:59

      Maalesef kullanamazsınız

      Sil
  35. 2005 E sınıfı ehliyetim var tır kullana bilurmiyim

    YanıtlaSil
  36. 2005 E sınıfı ehliyetim var tır kullana bilurmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru16 Şubat 2019 23:21

      Maalesef kullanamazsınız yetersiz ehliyet

      Sil
  37. 1997 sonrasi E+A2 ehliyetim var, cekici icin CE ye basvurumu yaptim, merak ettigim eski ehliyetimle Otobus kullanabiliyordum. CE sinifina gecince eski ehliyetim CE yemi gececek yoksa Eski E ehliyetimin yeni sistemde kapsadiklari+ CE mi olacak, yani CE otobus kullanamiyor, CE gecince romorklu otobus kullanabilecek miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://trafikdoktoru.blogspot.com/2018/09/eski-tip-surucu-belgelerinin-yeni-tip-ehliyet-karsiliklari.html
      Bu yazımızdada görbileceğiniz gibi eski e sınıfı ehliyet (1997 sonrası alınan) otomatik M,B1,B,C1,C,D1,D sınıfına dönüşüyor yani içinde CE yok. Yani romörklü otobüs kullanamazsınız

      Sil
  38. 09.29.1997 tarihinde b ehliyeti aldım 2002 tarihinde e sınıfı aldım hangi araçları kullanabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru16 Nisan 2019 10:18

      Sadece otobüs benzeri araçları kullanabilirsiniz yani tır kullanamazsınız

      Sil
  39. 2006 e sınıfım tır kullanabilirmiyim

    YanıtlaSil
  40. 2006 tarihli e sınıfı tır sürebilirmi

    YanıtlaSil
  41. 29.02.1996 da e sınıfı ehliyet aldım ama yeni ehliyetteki kodlamada tır ibaresi yoktur ne yapmam gerekiyor teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru21 Nisan 2019 21:02

      aynı konuda çok sayıda soru gelince tekrar baktım karayolları trafik yönetmeğine baktım ve karayolları trafik yönetmeliği geçici madde 10'da açıkça 28.04.1997 tarihinden önce e sınıfı ehliyet alanlar tır ehliyetine dönüştürülür yazıyor
      Tekrar nüfus müdürlüğüne başvurun

      Sil
  42. E sınıfı ehliyet sahibiyim dorsesiz çekici yanı sadece kafayı kullanabilirmiyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru13 Mayıs 2019 20:36

      Maalesef kullanamazsınız

      Sil
  43. merhaba,
    18.11.1997 de almış olduğum E sınıfı sürücü belgesi TIR çekici kullanamıyor. 28.04.1997 tarihinden önce alanlar kullanabiliyor. Bunun teknik olarak sebebini bulamadım . Diyelim ki ocak 1997 de iki arkadaş sürücü kursuna E sınıfı ehliyet için müracat etti. Aynı dersleri gördüler. aynı uygulamalara katıldılar aynı sınava girdiler. ve ikisi de otobüsle direksiyon sınavına girerek başarılı oldular , E sınıfı sürücü belgesi almaya hak kazandılar. Birisi sürücü belgesini 28.04.1997 önce çıkartırdı. diğeri iki gün sonra 30. nisan 1997 çıkarttırabildi ve bu durumda mağdur oldu. Teknik olarak aynı ders ve eğitimleri almış olmalarına rağmen, bu mağduriyetin mantıklı açıklaması nedir.

    YanıtlaSil
  44. 2011 e sınıfı aldım tır kullanabiliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru2 Ağustos 2019 09:42

      Maalesef kullanamazsınız

      Sil
  45. Benim 1996 da B sınıfı ehliyetim oldu 2001 de e sınıfa çevirdim tır surebilirmiyim

    YanıtlaSil
  46. Benim 1996 da B sınıfı ehliyetim oldu 2001 de e sınıfa çevirdim tır surebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef kullanamazsınız

      Sil
  47. 94 b sınıfı aldım e sınıfı 2009 da aldım tır surebilirmiyim

    YanıtlaSil
  48. E sınıfı ile c sınıfı ehliyet aynı mıdır yani şuan iş için c sınıfı istiyorlar benim e sınıfı ehliyetim var c sınıfı yerine geçer mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senden yeni c sınıfı yani kamyon ve çekici sürmek için ehliyet istiyorlar hocam sanırım sende de eski tip E Ehliyeti var eğer eski tip e ehliyetin 1997 öncesi değilse tır süremezsin

      Sil
  49. Hayret ya 4 sene önce ehliyeti büyüttüm E sınıfı aldım tır Al almışken dediler gerek yok dedim şimdi de tır ehliyetine yazıldım 😊

    YanıtlaSil
  50. 2013 te 1300 lira para verdim e sınıfı ehliyet aldım 97 den sonra diye tır kullanamıyorum şimdi benden e sınıfı için 1300 tl para istiyolar yani bi ehliyete 2600 lira para ödemiş olucam çok anlamsız ve gereksiz kanun bence.benim ve benim gibilerin zararı nolcak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e sınıfı ehliyetiniz varmış zaten neden tekrar alıyorsunuz anlamadım yani eski D sınıfı mı alacaksınız

      Sil
  51. Merhaba iyi günler sizlere bir sorum olacak ben 1972 doğumluyum 1990 yılında E sınıfı Otobüs ehliyeti aldım o dönem trafikten ehliyet alırken bana dedi ki Otomobil Minibüs Kamyonet Kamyon Otobüs ve Çekici olan tüm araçları kullanabilirsiniz dediler şimdi ben ehliyetimi yenilersem yani ehliyet yenilemesi yaparsam bana hangi sınıf ehliyet verecekler bu söylediğim araçları tekrar kullanabilecek miyim yorumuma cevap verirseniz benim içinde iyi olur hepinizi iyi günler diliyorum :)

    YanıtlaSil
  52. 05 09 1988 c sınıfı aldım 13 05 2005 te de e sınıfı aldım tır kullanabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Çekici ve Tır kullanamazsınız çünkü 1997 den önce almanız lazımdı yani 1997 tarihinden önce E sınıfı ehliyet alsaydınız Çekici Tır kullanabilirdiniz ama 1997 tarihinden sonra E sınıfı aldığınız için sadece Kamyon ve Otobüs sürebilirsiniz ama Çekici ve Tır kullanmanız için CE sınıfı ehliyet almanız gerekiyor

      Sil
  53. Merhaba iyi günler sizlere şöyle bir sorum olacak ben 1972 doğumluyum 1990 yılında E sınıfı Otobüs ehliyeti aldım o dönem trafikten ehliyet alırken bana dedi ki Otomobil Minibüs Kamyonet Kamyon Otobüs ve Çekici Tır olan tüm araçları kullanabilirsiniz dediler şimdi ben ehliyetimi yenilersem yani ehliyet yenilemesi yaparsam bana tam olarak hangi sınıf ehliyet verecekler bu söylediğim araçları kullanabilecek miyim yorumuma cevap verirseniz benim içinde iyi olur hepinizi iyi günler diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1990 yılında e sınıfı almış olduğunuz için şu an dönüştürdüğünüzde size M, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE sınıfları ehliyet verilecek kısaca çekici yani tır ile otobüs kullanabileceksiniz

      Sil
  54. Bende 1991 doğumluyum ve 2009 yılında B sınıfı ehliyet aldım 2015 yılında ise Ağır Vasıta E+D sınıfı ehliyet aldım bende ehliyetimi yenilersem bana M B1 B BE C1 C1E C CE D1 D1E D DE ve F sınıfları olan ehliyet mi verecekler yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle siz zaten e+d aldığınız için motosiklet hariç tüm araçları kullanabileceksiniz otobüs ve çekici dahil

      Sil
  55. 2009 da b ehliyetten 2015 yilinda e sinifina gecis yaptim suanki e sinifi ehliyetimle kamyon yada damperli kamyon kullanabilirmiyim tsk ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru5 Aralık 2019 12:42

      Eski e sınıfı ehliyet ile kamyon kullanabilirsiniz

      Sil
  56. 1988 Doğumluyum 2006 yılında B sınıfı ehliyet aldım 2010 yılında ise E sınıfı aldım o zaman ehliyet alırken sürücü kursu bana aynen şöyle dedi Otomobil Minibüs Kamyonet Kamyon Otobüs Ve Çekici hariç tüm araçları kullanabilirsiniz dediler ben o zaman çekici kullanamıyordum zaten yılbaşından sonra yani 2020 den sonra ehliyet yenilemesi yaparsam bu düzenlemeyen artık Çekici kullanabilicekmiyim yani Çekici Tır Ve Römorklu araçları kullanabilicek miyim artık eğer Çekici Ve Römorklu araçları kullanabilmem için ne yapmam gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru5 Aralık 2019 12:49

      Şu an çekici kullanamazsınız çekici ehliyeti için c1e ve ce sınıfı ehliyet gereklidir sürücü kurslarına başvuru yapın

      Sil
  57. Benim anlamadığım 1997 öncesi E alanlar Çekici Tır ve Römorklu Araçları falan kullanabiliyor neden 1997 sonrası E alanlar Çekici hariç tüm araçları kullanabiliyor ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru5 Aralık 2019 12:51

      Kanunda bu şekilde düzenleme yapılmış sebebi sanırım o dönemde verilen ders ve eğitimler ile alakalı

      Sil
  58. 2012 de E sinifi ehliyet aldım tir kullanabilirmiyim.

    YanıtlaSil
  59. Trafik Doktoru Size bir sorum olacak şimdi yeni kanuna göre D1 sınıfı ehliyet 16+1 e kadar olan minibüsleri kullanıyor ya hani işte D sınıfı ehliyet ise 16+1 üstünde olan 18+1 ve 20+1 olan minibüsleri falan kullanabilir mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru10 Aralık 2019 21:59

      Yeni kanuna göre "D sınıfı sürücü belgesi minibüs ve otobüs kullanacaklara verilir."
      Yani yeni D sınıfı ehliyet her türlü minibüs (römorksuz) ve otobüs kullanabilir

      Sil
  60. Yeni kanuna göre D1 sınıfı ehliyet 16+1 e kadar olan minibüsleri kullanıyor ya hani işte D sınıfı ehliyet ise 16+1 üstünde olan 18+1 ve 20+1 olan minibüsleri falan kullanabilir mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru10 Aralık 2019 22:00

      Yeni kanuna göre "D sınıfı sürücü belgesi minibüs ve otobüs kullanacaklara verilir."
      Yani yeni D sınıfı ehliyet her türlü minibüs (römorksuz) ve otobüs kullanabilir

      Sil
  61. 1971 liyim 1989 yılında B+A2 aldım 1996 yılında E aldım ehliyet yenilemesi yaparsam yeni ehliyetimin karşılığı hangi sınıflar olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru14 Aralık 2019 09:08

      M,B1,B,BE,C1,C1E,C,CE,D1,D1E,D,DE,A1,A2,A,
      Yani tüm araçları kullanabilirsiniz kısaca

      Sil
  62. 1961 doğumluyum 1980 yılında E sınıfı ehliyet aldım önceden uzun yol tır şoförüydüm şimdi emekliyim 58 yaşındayım ve kamil koç firmasında otobüs şoförlüğü yapıyorum ehliyet yenilemesi yaptığımda benim ehliyetimde hangi sınıflar yazacak acaba yani hangi araçları kullanabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru14 Aralık 2019 23:00

      M,B1,B,BE,C1,C1E,C,CE,D1,D1E,D,DE sınıfı ehliyet olarak değişecektir
      Bu yazımızda detaylı bilgi yer almaktadır
      https://trafikdoktoru.blogspot.com/2018/09/eski-tip-surucu-belgelerinin-yeni-tip-ehliyet-karsiliklari.html?m=1

      Sil
  63. 1980 yılında almış olduğum E sınıfı ehliyeti 2 gün önce nüfus müdürlüğünde yenilettim bugün evime geldi ama yeni ehliyetimde yazan sınıflar şöyle B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M toplam 13 sınıf var bu sınıflar hangi araçları kullanıyor bide sonundaki E harflerin anlamı ne bana bu konu hakkında bilgi verebilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru15 Aralık 2019 18:36

      Kısaca belirtmek isterim motosiklet harici her araç kullanabilirsiniz
      Sonundaki E harfleri römorklu araç anlamına gelir yani otobüs mesela arkasında römork takılı ise kullanabilirsiniz

      Sil
  64. 1980 yılında aldığım E sınıfı ehliyeti yenilediğim için artık tüm araçları römorklu dahil tüm araçları kullanabilecek miyim :) zaten ben 40 yıllık şoförüm bugüne kadar tüm araçları kullandım otomobil minibüs kamyonet kamyon otobüs çekici tır römorklu araçlar ve motosiklet dahil sadece iş makinaları hariç hepsini kullandım yaşım 58 kamil koç firmasında otobüs kaptanlığı yapıyorum önceden uzun yol tır şoförüydüm yurt dışına gidip geliyordum emekli olduktan sonra kamil koçta otobüs şoförlüğüne başladım yani artık yeni ehliyetimle römorklu tüm araçlar dahil tırda kullana bilir miyim artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru17 Aralık 2019 10:08

      Tır dahil evet ce sınıfı ehliyet tır kullanabilirsiniz
      Motosiklet kullanamazsınız yalnız

      Sil
  65. 2012 de E sinifi aldim ben tam olarak hangi araçları kullanabilirim...teşekkürler...

    YanıtlaSil
  66. E sınıfı ehliyeti yenilediğim için iş makinaları ve motosiklet hariç tüm araçları kullanabilirim G sınıfı ehliyet iş makinası ehliyeti ama yeni kanuna göre motosiklet hangi sınıf ehliyet hem yeni ehliyetimle motosiklet kullanmaz mıyım motosiklet kullanabilmem için hangi sınıf ehliyetim olması gerekiyor mesela

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru24 Aralık 2019 22:33

      A,A1 ve A2 sınıfı ehliyet gereklidir sürücü kurslarına başvurabilirsiniz

      Sil
  67. E sınıfı ehliyeti yenilediğim için iş makinaları ve motosiklet hariç tüm araçları kullanabilirim G sınıfı ehliyet iş makinası ehliyeti ama yeni kanuna göre motosiklet hangi sınıf ehliyet hem yeni ehliyetimle motosiklet kullanamaz mıyım motosiklet kullanabilmem için hangi sınıf ehliyetim olması gerekiyor mesela

    YanıtlaSil
  68. 1983 lüyüm 2002 B aldım 2007 E aldım yeni ehliyetimde B B1 C C1 D D1 F M sınıfları yazıyor yeni düzenlemeye göre artık Tır kullanabilicek miyim :) Çekici Tır kullanabilmem için hangi sınıf almam gerekiyor CE sınıfımı almam gerekiyor eğer CE alırsam hangi sınıfları kapsar acaba :)

    YanıtlaSil
  69. 2012 de E sınıfı ehliyet aldım. minibüs,otobüs , kamyon , kamyonet kullanabiliyordum. şimdi tır için CE sınıfına başvuracağım. ehliyetim CE olduktan sonra otobüs kullanmaya devam edebilirmiyim

    YanıtlaSil
  70. 1970 doğumluyum yaşım 49 1989 yılında B aldım 1994 yılında E aldım 2 gün önce yeni ehliyetim evime geldi yeni ehliyetimdeki sınıflar şöyle B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M 13 sınıf var yeni ehliyetimle tüm araçları kullanabilirim ama motosiklet kullanabilir miyim kullanamazsam eğer motosiklet kullanabilmem için hangi sınıf ehliyet almam gerekiyor mesela

    YanıtlaSil
  71. 1970 doğumluyum yaşım 49 1989 yılında B aldım 1994 yılında E aldım 2 gün önce yeni ehliyetim evime geldi yeni ehliyetimdeki sınıflar şöyle B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M 13 sınıf var yeni ehliyetimle tüm araçları kullanabilirim ama yeni kanuna göre artık motosiklet kullanabilir miyim :) eğer kullanamazsam motosiklet kullanabilmem için hangi sınıf ehliyet almam gerekiyor benim mesela :)

    YanıtlaSil
  72. 1984 lüyüm 2004 yılında B sınıfı Otomobil ehliyeti aldım 2008 yılında ise E+D Otobüs ve Çekici ehliyeti aldım benim şu anki ehliyetim Otomobil Minibüs Kamyonet Kamyon Otobüs Çekici Tır ve Traktör kullanıyor ama ehliyet yenilemesi yaparsam bana M B1 B BE C1 C1E C CE D1 D1E D DE F sınıfları olan yeni ehliyetim mi olacak yani yenileme yaptığımda ben eskisi gibi bu söylediğim araçları kullanabilir miyim bide yeni düzenlemeyle artık motosiklet kullanabilir miyim kullanamazsam motosiklet kullanabilmem için hangi sınıf ehliyet almam gerekiyor G sınıfı iş makinası onu biliyorum ama motosiklet ehliyeti hangi sınıf

    YanıtlaSil
  73. B sınıfı ehliyet B1 F ve M sınıfını kapsıyor ama B ve F sınıfı otomobil kamyonet ve traktör ehliyeti ama B1 ve M sınıfı Atv ve Moped ehliyeti öyleyse o zaman niye B sınıfı ehliyet A1 A2 A sınıfı motor ehliyetini kapsamıyor da B1 ve M sınıfı ehliyeti kapsıyor ki bilen varsa anlatabilir mi :)

    YanıtlaSil
  74. Trafik Doktoru B sınıfı ehliyet F sınıfı traktör olduğu için onu kapsıyor ama benim anlamadığım B1 ve M sınıfı yani Atv ile Moped sınıfı olan B1 ile M sınıfını niye kapsıyor ki

    YanıtlaSil
  75. 2009 yılında DE sınıf ehliyet aldım gunumuz sartlarına göre hangi sınıfları kullanabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru10 Ocak 2020 20:26

      Tabiri caizse uçak hariç herşeyi kullanabilirsiniz :)
      Şaka bir yana motosikletler hariç her aracı kullanabilir bunların römorklusu dâhil

      Sil
  76. 1972 Doğumlu yaşım 47 1990 yılında almış olduğum E sınıfı ehliyeti 1 hafta önce yenilettim yeni E sınıfı ehliyetimde şu sınıflar yazıyor B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M sınıfı yazıyor o zaman ben eskisi gibi tüm araçları kullanabilirim ama yeni E sınıfı ehliyetim B1 ve M sınıfını kapsadığı için artık motor kullanabilir miyim bide bu söylediğim sınıflar yeni E sınıfı diye mi geçiyor yani benim yeni ehliyetim artık eskisi gibi E sınıfımı yoksa yenisi gibi E sınıfımı sizden ricam yorumuma eksiksiz bir şekilde cevap vermenizi istiyorum hepinize saygılar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru10 Ocak 2020 20:24

      Şu an eski e gibi her aracı kullanabilir bunların römorklusu dâhil
      Ancak 50 cc üzeri motosikletler kullanamazsınız eski a2 sınıfı ehliyet gerekli.
      Eskisinden tek değişiklik 50 cc altı yani ufak motosiklet daha doğrusu motorlubisiklet kullanabilmeniz

      Sil
  77. Adımı Boşver :)29 Aralık 2019 18:05

    Merhaba ben bu ay B sınıfı manuel ehliyetimi yeni aldım yaşım 19 ama 2 ay sonra 20 yaşına gireceğim ben şuan 2 yıla kadar aday sürücüyüm yani stajyerim acaba stajyerken sınıf geçiş yapılıyor mu yani ben 2 yıl boyunca stajyerken yani 2 yıl içinde stajyerliğim bitmeden önce 1 yıl sonra yaşım 21 olduktan sonra ben stajyerken C ve CE sınıfı Kamyon Ve Tır ehliyeti alabilir miyim acaba :)

    YanıtlaSil
  78. Merhaba 1990 doğumluyum 2008 yılında B sınıfı ehliyet aldım 2013 yılında Ağır Vasıta E+D sınıfı ehliyet aldım B Otomobil E Otobüs D sınıfı ehliyet ise Çekici Tır kullanıyor ama ben bu yıl ehliyet yenilmesi yaptığım zaman tekrar eskisi gibi römorklu araçlar tırları ve römorklu otobüs falan kullanabilir miyim bir de B1 ve M sınıfını kapsadığı için Moped ve Atv kullanabilir miyim neden B sınıfı ehliyet bile B1 ve M sınıfını kapsıyor da A1 A2 A sınıfını kapsamıyor yorumuma eksiksiz şekilde cevap vermenizi istiyorum herkeze iyi akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru10 Ocak 2020 20:17

      Şu an e+d sınıfı ehliyet motosiklet hariç her aracı kullanabilir bunların römorklusu dâhil

      Ikinci sorunuza gelirsek 50 cc üzeri motosikletler eski a2 yeni a sınıfı ehliyet sahibi sürücüler tarafından kullanilabilir

      Sil
  79. Adımı Boşver :)12 Ocak 2020 01:50

    Merhaba ben 1 Ocak 2020 ayında 10 gün önce B sınıfı manuel ehliyetimi yeni aldım yaşım 19 ama 1 ay sonra 20 yaşına gireceğim ya C ve CE sınıfı ehliyet alma yaşı 21 ama ben şuan 2 yıla kadar aday sürücüyüm yani stajyerim acaba stajyerken başka bir sınıfa geçiş yapılıyor mu yani ben 2 yıl boyunca stajyerken yani 2 yıla kadar yani 1 Ocak 2022 yılına kadar stajyerken 2 yıl içinde stajyerliğim bitmeden önce 1 yıl sonra yaşım 21 olduktan sonra ben stajyerken C ve CE sınıfı Kamyon ve Tır ehliyeti alabilir miyim yorumuma cevap verirseniz çok sevinirim Trafik Doktoru hocam :)

    YanıtlaSil
  80. 1990 doğumluyum 2010 yılında B sınıfı 2013 yılında E sınıfı ehliyet aldım yeni ehliyetimde B B1 C C1 D D1 F M yazıyor yeni düzenlemeyle artık Tır kullanabilir miyim eğer kullanamazsam Tır kullanmam için CE sınıfı ehliyet mi almam gerekiyor eğer CE sınıfı ehliyet alırsam BE C1E D1E DE sınıfı almış sayılır mıyım yani CE alırsam BE C1E D1E DE almış olur muyum hocam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru14 Ocak 2020 13:22

      Hocam şu an için tır tabir edilen römorklu çekici kullanamazsınız ce sınıfı ehliyet gerekli
      Ce aldığınız takdirde CE sınıfı ehliyet "m,b,BE,b1,c,c1,c1e,f,ce araçları kullanabilir yani 2. Sorunuzun cevabı evet
      Ce aldığınız takdire be ehliyetinizde olacak

      Sil
  81. Adımı Boşver :)14 Ocak 2020 16:26

    Merhaba ben 1 Ocak 2020 ayında 13 gün önce B sınıfı manuel ehliyetimi yeni aldım yaşım 19 ama 1 ay sonra 20 yaşına gireceğim ya C ve CE sınıfı ehliyet alma yaşı 21 ama ben şuan 2 yıla kadar aday sürücüyüm yani stajyerim acaba stajyerken başka bir sınıfa geçiş yapılıyor mu yani ben 2 yıl boyunca stajyerken yani 2 yıla kadar yani 1 Ocak 2022 yılına kadar stajyerken 2 yıl içinde stajyerliğim bitmeden önce 1 yıl sonra yaşım 21 olduktan sonra ben stajyerken C ve CE sınıfı Kamyon ve Tır ehliyeti alabilir miyim yorumuma cevap verirseniz çok sevinirim hocam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi hocam sorunuz için yaklaşık 1 gün kanun ve yönetmelik araştırması yaptım ve edindiğim çıkarım bilgi şu
      öncelikle stajyer ehliyet yani aday sürücülük ceza puanı ve ehliyet geri alma işlemi ile alakalıdır.

      Karayolları Trafik Yönetmeliği Ek Madde 3 aynen yazıyorum "Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten (01.01.2016) itibaren ilk defa sürücü belgesi alanlar ile herhangi bir sebeple sürücü belgesi iptal edilmiş olup da yeniden sürücü belgesi alanlar, belgenin alındığı tarihten itibaren iki yıl süreyle aday sürücü olarak kabul edilir."
      Yani siz şu an 2 sene süre ile aday sürücüsünüz. Herhangi bir sebeple ehliyetinizi değiştirirseniz yani bu yükseltme dahil 2 sene süre tekrar mesela CE Ehliyete yükselttiğiniz gün başlar.
      Bunun için herhangi bir aday sürücülükte bekleme süresi yoktur. Stajyerken başka bir ehliyete geçişte sıkıntı yoktur. Siz c sınıfı ehliyet için 21 yaş kriterini doldurunca başvurabilirsiniz. Yani stajyerlik sadece ceza işlemleri ile alakalıdır bekleme süresi ile değil

      Sil
  82. Adımı Boşver15 Ocak 2020 20:45

    Yani benim 1 Ocak 2020 de yani 14 gün önce almış olduğum B sınıfı ehliyet var ben 1 yıl sonra C ve CE sınıfı ehliyeti alırsam B ve C CE sınıfı ikisinin de stajyerlik süresi 1 Ocak 2022 demi bitmiş olur yani almış olduğum B sınıfı ehliyetle birlikte C ve CE sınıfının stajyerlik süresi 1 Ocak 2022 demi bitmiş olur onumu demek istediniz hocam tam olarak anlayamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır hocam şu b sınıfını unutun mesela siz seneye 05.01.2021 de c sınıfı aldınız 05.01.2023 e kadar stajyer ehliyetli olacaksınız
      Yani her ehliyet yükseltmede stajyer süresi baştan başlar önceki ehliyetin süresi önemli değildir bu herkes için geçerli mesela adam 10 sene önce b almış ve bugün c sınıfı ehliyete yükseltmiş diyelim bu kişi 2 yıl süre ile stajyer ehliyetli olur

      Sil
  83. Adımı Boşver16 Ocak 2020 19:42

    Her ehliyet sınıfını alan stajyer mi olacak 01.01.2020 de almış olduğum B sınıfı ehliyet stajyerlik süresi 01.01.2022 de bittikten sonra C ve CE sınıfı ehliyet alırsam o zamanda stajyer olur muyum olmaz mıyım siz bunu söyleyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet her yeni ehliyet alan, değiştiren 2 yıl süre ile stajyer olacak (zayiden ehliyet yenilemeyi karıştırmayın sadece ehliyet yükseltme)eğer siz 2022 de ehliyet büyütme yaparsanız 2024'e kadar stajyer olursunuz

      Sil
  84. Merhaba şöyle bir sorum var ben 1985 İstanbul doğumluyum 2002 yılında A2 Motosiklet 2005 yılında B Otomobil 2007 yılında D Çekici ve son olarak 2009 yılında E Otobüs sınıfı ehliyet aldım yani bende iş makinası hariç bütün sınıflar var ehliyet yenilemesi en son 2015 yılında yapmıştım bu yıl ehliyet yenilemesi yaparsam yeni dönemde yeni ehliyetim karşılığı hangi sınıflar olacak bide G sınıfı ehliyet alırsam hangi makineyi kullanabilirim yani G sınıfı ehliyet alırsam tüm iş makinalarını kullanabilir miyim bu 2 sorumun cevabını ricamla eksiksiz cevap vermenizi istiyorum saygılar :))

    YanıtlaSil
  85. Merhaba ben 1994 te yaşım e sınıfı ehliyeti tutmiyordu ben C sınıfı aldım 2000 de e sunuda ehliyet aldım 02 01 2020 de ehliyeti yeniledim gelen ehliyetle çekici kulanamiyormuşum ne yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "CE" Sınıfı ehliyet almak için sürücü kurslarına başvuru yapmanız gerekir

      Sil
  86. Merhaba ben 1985 İstanbul doğumluyum 2002 yılında A2 Motosiklet 2005 yılında B Otomobil 2007 yılında D Çekici ve son olarak 2009 yılında E Sınıfı Otobüs ehliyeti aldım yani bende iş makinası hariç bütün sınıflar var ehliyet yenilemesi en son 2015 yılında yapmıştım bu yıl ehliyet yenilemesi yaparsam yeni dönemde yeni ehliyetim karşılığı hangi sınıflar olacak bide G sınıfı ehliyet hangi iş makinasını kullanıyor G sınıfı ehliyet alırsam hangi iş makinasını kullanabilirim yani G sınıfı ehliyet alırsam tüm iş makinalarını kullanabilir miyim bu 2 sorumun cevabını ricamla eksiksiz bir şekilde cevap vermenizi istiyorum saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni ehliyetinizde 13 sınıf B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M yani bunlar olacak değiştirdiğiniz takdirde
      G sınıfı ehliyet için bildiğim kadarıyla tüm iş makinaları kullanılmıyor kullanılacak iş makinasının ayrıca oparötörlük sertifikası da isteniyor. Mezela loder yada ekskavatör gibi

      Sil
  87. İyide motosiklet kullanamaz mıyım çünkü 2002 A2 2005 B 2007 D 2009 E yani yenileme yaparken yeni ehliyetim karşılığı tam olarak hangi sınıflar yazacak ve hangi araçları kullanabilirim bir de G sınıfı ehliyet sadece operatörlük belgesi aldığımız iş makinasını mı kullanabiliriz bir de yukarıda mesajlarda okudum şöyle bir yanlışınız var stajyer ehliyet ilk defa ehliyet alan kişiler sadece 1 kereliğine 2 yıla kadar stajyer sayılıyor yeni bir sınıf ehliyet alırken stajyerlik süresi değişmiyor yani 2 yıl içinde başka bir sınıf ehliyet alırken stajyerlik süresi B sınıfını aldığın tarihten itibaren 2 yıla kadar devam eder ve eğer 2 yıl sonra stajyerlik biterse başka bir sınıf alırken tekrar stajyer olmuyor dediğim gibi stajyer ehliyet 2016 dan sonra ilk defa alanlar 1 kereliğine stajyer sayılıyor ve başka sınıf alırken tekrar stajyer olmuyor rica etsem yorumuma eksiksiz bir şekilde cevap verin saygılar :)

    YanıtlaSil
  88. Bence Gerek Yok :)21 Ocak 2020 01:37

    1971 Liyim 1989 yılında B+A2 sınıfı Otomobil ve Motosiklet ikisini bir aldım 1996 yılında E sınıfı otobüs ehliyeti aldım bugüne kadar ağır araçlar hariç otomobil minibüs kamyonet motosiklet kullandım bu yıl ehliyet yenilemesi yapacağım ama yaparsam ben eskiden yani 25 30 yıl önce ehliyet aldığım için şuan ki düzenlemeyi bilmiyorum bu yıl yenileme yaptığım zaman yeni ehliyetimin karşılığı hangi sınıflar olacak otomobil motosiklet tır otobüs kamyon römorklu araçlar dahil ağır araçlar falan eski sistem gibi kullanabilir miyim yani yeni ehliyetimde tam olarak hangi sınıflar yazacak yorumuma cevap veren olursa teşekkür ederim saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru26 Ocak 2020 14:33

      Ağır araç kullanabilirsiniz
      A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M sınıfları yazacak

      Sil
  89. 1990 doğumluyum 2009 yılında B+A2 sınıfı ehliyet aldım 2013 yılında ağır vasıta E+D sınıfı ehliyet aldım bu yıl yenileme yaparsam yeni ehliyetimde hangi sınıflar yazacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru26 Ocak 2020 14:30

      Bu tarz ehliyet için şu tabiri kullanıyorum "uçak hariç her şeyi kullanabilirsiniz " :)
      A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M sınıfları yazacak

      Sil
  90. Hocam 1965 liyim yaşım 55 ben 1984 yılında E+A2 sınıfı ehliyet aldım ehliyetimi yeniledim dün geldi şuan yeni ehliyetimdeki sınıflar aynen şöyle söyliyim hemen A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M toplam 16 sınıf ehliyetim var yani benim yeni ehliyetim tüm araçları kullanabilir mi :) çünkü yeni kanuna göre ehliyet sınıf sayısı sanırım 17 ama bende sadece G sınıfı iş makinası hariç bütün sınıflar var bugüne kadar tüm araçları kullandım ama ben bu seriyi tamamlamak için bu sefer G sınıfı iş makinası ehliyeti almayı düşünüyorum ama G sınıfı ehliyet alırsam hangi iş makinasını kullanabilirim yani tüm iş makinalarını kullanabilir miyim kaç tane operatörlük belgesi almam gerek G sınıfı ehliyet alırken tüm operatörlük belgelerini alıp tüm iş makinalarını kullanabilir miyim yoksa sadece 1 tane operatörlük belgesi mi almam gerek ne yapmam gerekiyor G sınıfı ehliyet alabilmem için yani hangi iş makinalarını kullanabilirim tüm iş makinasını kullanabilir miyim çünkü amacım bu ehliyet serisini tamamlamak ve bütün sınıf ehliyetlere sahip olmak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru26 Ocak 2020 14:24

      Hocam evet g sınıfı hariç tüm araçları kullanabilirsiniz
      G sınıfı ehliyet için ayrı ayrı operatör sertifikaları almanız gerekir diye biliyorum mesela loder için ayrı vinç için ayrı gibi

      Sil
  91. Yukarıda mesajlarda okudum şöyle bir yanlışınız var stajyer ehliyet ilk defa ehliyet alan kişiler sadece 1 kereliğine 2 yıla kadar stajyer sayılıyor yeni bir sınıf ehliyet alırken stajyerlik süresi değişmiyor yani 2 yıl içinde başka bir sınıf ehliyet alırken stajyerlik süresi herhangi bir ehliyet sınıfı aldığın tarihten itibaren 2 yıla kadar devam eder ve eğer 2 yıl sonra stajyerlik biterse başka bir sınıf alırken tekrar stajyer olmuyor dediğim gibi stajyer ehliyet 2016 dan sonra ilk defa alanlar 1 kereliğine stajyer sayılıyor ve başka sınıf alırken tekrar stajyer olmuyor saygılar

    YanıtlaSil
  92. Tanıdık Değil30 Ocak 2020 01:00

    1981 doğumlu yaşım 39 ben 2000 yılında B sınıfı ehliyet aldım 2004 A2 2006 D 2008 E sınıfı ehliyet aldım bu yıl yenileme yapmayı düşünüyorum yenileme yapacağım zaman bu yeni ehliyetimde karşılığı ne olacak yani hangi sınıflar yazacak toplam kaç sınıf eklenecek hangi araçları kullanabilirim saygılar efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M sınıflarına dönüşecek yani g sınıfı hariç tüm araçları kullanabilirsiniz saygılar

      Sil
  93. Söylememe gerek yok bence :)31 Ocak 2020 00:25

    Merhaba ben 1992 li yaşım 28 2011 yılında B+A2 sınıfı ehliyet aldım 2015 yılında D sınıfı çekici ehliyeti aldım bu yıl yenileme yaptığım zaman yeni kanuna göre yeni ehliyetimde hangi sınıflar yazacak yani hangi sınıflar eklenecek bu düzenlemeye göre artık Otobüs ve römorklu otobüs kullanabilir miyim eğer kullanamazsam otobüs için hangi sınıf ehliyet almam gerekiyor yani yeniye göre otobüs hangi sınıf bir de yeni ehliyetimde hangi sınıflar yazacak yani tam olarak hangi sınıflar eklenecek ve bu kanuna göre artık otobüs kullanabilir miyim rica etsem yorumuma cevap veren olursa benim için iyi olur saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. otobüs kullanamazsınız ehliyetiniz M,,A1,A2,A,B1,B,BE,C1,C1E,C,CE,D1,D1E sınıflarına dönüşecek otobüs ve römorklü otobüs için d ve de sınıfı ehliyet almanız gerekmektedir

      Sil
  94. Merhaba ben 1970 doğumlu biriyim yaşım 50 1989 yılında ağır vasıta E sınıfı otobüs ehliyeti aldım aradan 20 yıl geçtikten sonra yani 2009 yılında A2 sınıfı motosiklet ehliyeti aldım bu ay ehliyet yenilemesi yapmayı düşünüyorum bu ay yenileme yaparsam bu yeni kanuna göre yeni ehliyetime hangi sınıflar eklenecek hangi ve ne gibi araçları kullanabilirim saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağır araç kullanabilirsiniz
      A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M sınıfları yazacak

      Sil
  95. Söylememe gerek yok bence :)4 Şubat 2020 16:52

    Dediğiniz gibi 2 gün önce nüfus müdürlüğünde yenilettim bugün öğlen evime geldi yeni ehliyetimde A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D1 D1E F M toplam 14 sınıf ehliyetim var ama ben bu sefer D sınıfı otobüs ehliyeti almayı düşünüyorum eğer D sınıfı ehliyet alırsam aynı zamanda DE sınıfı ehliyet almış olur muyum yani DE almış sayılır mıyım ricamla cevap verin saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. d sınıfı ve de sınıfı ayrıdır hocam de sınıfı römorklu otobüs sürmek için alınır d sınıfı sürücü belgesi ile otobüs sürebilirsiniz

      Sil
  96. Söylememe gerek yok bence :)6 Şubat 2020 01:08

    İyide nasıl yani ama yeni kanuna göre C ve CE sınıfı ehliyete sahip olan kişi D sınıfı alınca D1 D1E DE almış sayılır ve D ve DE sınıfı ehliyete sahip olan kişi C sınıfı alınca C1 C1E CE almış sayılır yani sizin bu konuda bir yanlışınız var herhalde çünkü bende çekici ehliyeti olduğu için benim yeni ehliyetim A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D1 D1E F M sınıfları olduğu için D sınıfı otobüs ehliyeti alacağım için aynı zamanda DE sınıfını da almış sayılırım çünkü benim akrabam var onun ehliyeti E+A2 sınıfıydı ama düzenleme yapınca A A1 A2 B B1 C C1 D D1 F M oldu ama bu sefer tır ehliyeti almaya karar verince gitti CE sınıfına başvurdu sınavı kazandı ve ehliyetine 4 sınıf daha yani CE alırken aynı zamanda BE C1E D1E DE sınıfları eklendi yani size önceden bahsetmiş olduğum bu konuda bir yanlışınız var sanırım düzeltseniz iyi olur saygılar hocam :)

    YanıtlaSil
  97. 21/08 1997 C sınıf 09/10 2013 de D sınıfı aldim bu şekilde tir kullanirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru6 Şubat 2020 20:34

      D sınıfınız var zaten kullanabilirsiniz

      Sil
  98. Söylememe gerek yok bence7 Şubat 2020 01:22

    İyide nasıl yani ama yeni kanuna göre C ve CE sınıfı ehliyete sahip olan kişi D sınıfı alınca D1 D1E DE almış sayılır yada D ve DE sınıfı ehliyete sahip olan kişi C sınıfı alınca C1 C1E CE almış sayılır yani sizin bu konuda bir yanlışınız var herhalde çünkü bende römorklu ehliyet olduğu için benim yeni ehliyetim A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D1 D1E F M sınıfları olduğu için D sınıfı otobüs ehliyeti alacağım zaman aynı zamanda DE sınıfını da almış sayılırım yani DE almama gerek yok çünkü D sınıfı ehliyet alırken DE eklenecek çünkü benim akrabam var onun ehliyeti E+A2 sınıfıydı ama düzenleme yapınca A A1 A2 B B1 C C1 D D1 F M oldu ama bu sefer tır ehliyeti almaya karar verince gitti CE sınıfına başvurdu sınavı kazandı ve ehliyetine 4 sınıf daha yani CE alırken aynı zamanda BE C1E D1E DE sınıfları eklendi yani size önceden bahsetmiş olduğum bu konuda bir yanlışınız var sanırım düzeltseniz iyi olur saygılar hocam

    YanıtlaSil
  99. Saygılı Biri7 Şubat 2020 01:35

    Merhaba 1968 tarihli doğumluyum yaşım 52 ben 1987 yılında A2 sınıfı motosiklet ehliyet aldım 1991 yılında ağır vasıta E sınıfı otobüs ehliyeti aldım bu yıl yenileme yapacağım ama bu kanuna göre yeni ehliyetimin karşılığı hangi sınıflar eklenecek hangi araçları ve ne gibi araçları kullanabilirim ve kaç sınıf ehliyet eklenecek saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru8 Şubat 2020 12:02

      A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M sınıflarına dönüşecek yani g sınıfı hariç tüm araçları kullanabilirsiniz saygılar

      Sil
  100. Söylememe gerek yok8 Şubat 2020 22:20

    İyide nasıl yani ama yeni kanuna göre C ve CE sınıfı ehliyete sahip olan kişi D sınıfı alınca D1 D1E DE almış sayılır yada D ve DE sınıfı ehliyete sahip olan kişi C sınıfı alınca C1 C1E CE almış sayılır yani sizin bu konuda bir yanlışınız var herhalde çünkü bende römorklu ehliyet olduğu için benim yeni ehliyetim A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D1 D1E F M sınıfları olduğu için D sınıfı otobüs ehliyeti alacağım zaman aynı zamanda DE sınıfını da almış sayılırım yani DE almama gerek yok çünkü D sınıfı ehliyet alırken DE eklenecek çünkü benim akrabam var onun ehliyeti E+A2 sınıfıydı ama düzenleme yapınca A A1 A2 B B1 C C1 D D1 F M oldu ama bu sefer tır ehliyeti almaya karar verince gitti CE sınıfına başvurdu sınavı kazandı ve ehliyetine 4 sınıf daha yani CE alırken aynı zamanda BE C1E D1E DE sınıfları eklendi yani size önceden bahsetmiş olduğum bu konuda bir yanlışınız var sanırım düzeltseniz iyi olur saygılar hocam

    YanıtlaSil
  101. Saygılı Biri10 Şubat 2020 21:29

    1968 tarihli doğumlu 1987 yılında A2 aldım 1991 E aldım bide ben 2 gün önce yenilettim bu öğlen saat 2 de evime geldi dediğiniz gibi şu sınıflar yazıyor A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M toplam sadece G sınıfı hariç 16 sınıf var maşallah aynı alfabe gibi :) ama ben bu sefer G sınıfı ehliyet almak istiyorum nasıl alabilirim G sınıfı ehliyet alıp tüm iş makinalarını kullanabilir miyim yani tüm operatör belgelerini alıp tüm iş makinalarını kullanabilir miyim yani o aldıklarım operatörlük belgelerine göre o iş makinalarını kullanabilir miyim acaba saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru11 Şubat 2020 10:31

      G sınıfı ehliyet için ayrı ayrı operatör sertifikaları almanız gerekir diye biliyorum mesela loder için ayrı transmikser için ayrı ayrı operatör sertifikaları almanız gerekir

      Sil
  102. Saygılı Biri12 Şubat 2020 00:47

    Yani G sınıfı ehliyet için ayrı ayrı operatör sertifikaları alabilir miyim yani ayrı ayrı iş makinalarına göre operatörlük belgeleri alıp o belgelere o iş makinalarını kullanabilir miyim yani benim almak istediğim belgeler şudur Beko Loder Forklift Ekskavatör Transmikser Bulldozer Çekici Kurtarıcı ve son olarak Silindir yani toplam bu 8 iş makinasına göre bu söylediğim 8 tane operatörlük belgeleri alıp bunları bu makinaları kullanabilir miyim saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru12 Şubat 2020 13:13

      Açıkçası g sınıfı ile ilgili detay bilgim yok ama yönetmeliğine baktım bir engel görünmüyor başvuru yapın zaten varsa engel karşınıza çıkar saygılar

      Sil
  103. Merhaba ben 1971 doğumluyum 1990 yılında E sınıfı otobüs ehliyeti aldım 1994 yılında A2 motosiklet 1995 yılında G sınıfı forklift ehliyeti aldım 3 gün önce yenileme yaptım yoğunluktan dolayı ancak bugün öğlen evime geldi yeni ehliyetime şu sınıflar eklendi A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F G M hepsi eklendi yani tam 17 sınıf eklendi hiç bir tane hariç yok yani ben tüm araçları ağır vasıta dahil her şeyi hepsini kullanabilirim :) ama yeni ehliyetimin arkasında 105.06 kod yazıyor normalde yazmaması gerekmiyor mu çünkü ben eskiden yani 25 30 yıl önce ehliyet aldığım için şuan ki bu yeni sistemi bilmiyorum ama benim anlamadığım o ehliyetimin arkasında 105.06 yazan kod ne anlama geliyor saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru12 Şubat 2020 17:12

      Aynen ağır vasıta dahil hepsini kullanabilirsiniz
      Kodu ilk defa duydum barkod tarzı bisi olmasın

      Sil
  104. Yeni öğrendim o ehliyetimin arkasında yazan kod iş makinasını kullanabilir anlamına gelir yani ehliyet arkasında hangi iş makinasını kullanabilir ehliyet varsa o kod arkasında yazılır benim ehliyetimin arkasında 105.06 yazıyor yani 105.06 forklift kullanır anlamına geliyor isterseniz sizde Google dan araştırabilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru13 Şubat 2020 15:40

      Bende öğrenmiş oldum teşekkür ederim

      Sil
  105. Ben 1985 yılı doğumluyum yaşım 35 2004 yılında B+A2 sınıfı ehliyet aldım 2008 yılında ise ağır vasıta E+D aldım yenileme yaptığımda yeni ehliyetimin karşılığı hangi sınıflar olacak hangi ve ne gibi araçları kullanabilirim saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru13 Şubat 2020 15:41

      A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M olacak ehliyetiniz saygılar yani iş makinası hariç tüm araçlar

      Sil
  106. Merhaba ben 1984 yılı doğumluyum yaşım 36 2003 yılında B sınıfı Otomobil ehliyeti aldım 2006 A2 sınıfı Motosiklet 2007 D sınıfı Çekici ve son olarak 2008 E sınıfı otobüs ehliyeti aldım yukarıda mesajlarda okudum yani bende ehliyet yenilemesi yaparsam yeni ehliyetime A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M yani sadece G sınıfı iş makinaları hariç toplam 16 sınıf ehliyet mi eklenecek yani ben tüm araçları kullanabilicek miyim saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafik Doktoru13 Şubat 2020 22:18

      Aynen öyle hocam saygılar tüm araçları kullanabilirsiniz G sınıfı hariç

      Sil
  107. Merhaba ben 1971 yılı doğumlu biriyim yaşım 49 ben 1990 yılında B+A2 sınıfı ehliyet aldım 1995 yılında ise ağır vasıta yani E sınıfı ehliyet aldım ehliyet yenilemesi yapabilir miyim yaparsam yeni ehliyetimin karşılığı ne olacak yani toplam kaç sınıflar eklenecek ve ne gibi araçları kullanabilirim saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M yani sadece G sınıfı iş makinaları hariç toplam 16 sınıf

      Sil
  108. Merhabalar ben 1973 doğumluyum yaşım 47 1990 yılında A2 sınıfı motosiklet ehliyeti aldım 1992 yılında B sınıfı otomobil ehliyeti aldım 1996 yılında ise E sınıfı otobüs ehliyeti aldım bu ayda yenileme yapacağım ama yenileme yaptığımda yeni ehliyetimin karşılığı hangi sınıflardır yani hangi sınıflar eklenecek ve ne gibi araçları kullanabilirim Tır kullanabilir miyim saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A A1 A2 B B1 BE C C1 C1E CE D D1 D1E DE F M yani sadece G sınıfı iş makinaları hariç toplam 16 sınıf saygılar

      Sil
  109. Merhaba ben 1973 tarihli doğumluyum yaşım 47 1990 yılında A2 sınıfı motosiklet ehliyeti aldım 1992 yılında B sınıfı otomobil ehliyeti aldım 1996 yılında ise E sınıfı otobüs ehliyeti aldım bu yıl yenileme yapacağım ama yenileme yaptığım zaman yeni ehliyetimin karşılığı hangi sınıflar olacak yani hangi sınıflar eklenecek ve ne gibi araçları kullanabilirim Çekici Tır kullanabilir miyim yani yeni ehliyetime toplam kaç sınıf ehliyet eklenecek benim yeniden ehliyet almama gerek var mı yok mu eksiksiz cevap vermenizi istiyorum saygılar

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.